Aspiranthold

Aspirantholdet

På aspirant får du mulighed for at prøve kræfter med 2 ugentlige træningsgange, hvor der lægges vægt på, at du skal forberede dig mod konkurrencesvømning. Derfor tilbydes du også nogle få stævner, hvor du kan prøve at svømme om kap med andre fra vores naboklubber.

Aspirant er det første forsigtige skridt imod K afdelingen. Her er det næste naturlige skridt Talentholdet.

Det, som det nye Aspiranthold ”kan”, er at skabe en realistisk træningsrytme for svømmerne, der klæder dem bedst muligt på, til på sigt at prøve deres chancer af i Konkurrence-afdelingen. Det vi ”vil” med at skabe et selvstændigt hold, er at styrke den sociale sammenhængskraft og motivation på holdet.

Aspirantholdet træner på følgende tidspunkter i foråret 2024:

Fra d. 09. marts og resten af sæsonen:

Tirsdage kl. 18.45-19.30
18.45-19.00: Landtræning (Husk t-shirt og shorts)
19.00-19.30: Vandtid (Husk drikkedunk)
Her vil trænerne være Mathilde og Camilla.

Fredage kl. 17.30-18.30
17.30-17.45: Landtræning (Husk t-shirt og shorts)
17.45-18.30: Vandtid (Husk drikkedunk)
Her vil trænerne være Aia og Camilla.

Vi er godt klar over, at tiderne tirsdag muligvis er lidt sene på aftenen, og vi håber, at I vil være med til at få det bedste ud af de tider, vi lige nu har til rådighed.
Vi vil gøre vores bedste for, at tiderne bliver en smule mere favorable efter sommerferien.

Hvilke stævne bliver man tilbudt at deltage i?

Ud over Klubmesterskabet, som afholdes én gang årligt, bliver Aspirant tilbudt at deltage i de 3-4 Begynderstævner, som arrangeres i SVØMs Region Nordjylland.

Derudover arbejder vi på at skabe 1-2 årlige arrangementer hos os selv, hvor Aspirant er sammen både for det sociales skyld, og for at lave et lille ”Ministævne”, så vi kan øve alle kommandoer o.lign. til et stævne.

Obs!

Vi gør opmærksom på, at holdtider kan blive slettet og/eller flyttet med 4 ugers varsel, såfremt der er få eller ingen tilmeldinger på hold.