ImpulsPuljen støtter Ungdomsholdet

29-05-2024

Pensionsselskabet Velliv og DGI er gået sammen om at give unge egne midler til at få flere unge til at blive aktive i og omkring idrætsforeningerne - på de unges egne præmisser. Med samarbejdet støtter Velliv op om at øge idrætsdeltagelsen blandt unge, og samarbejdet skal bidrage til at man tænker nyt i idrætsforeningerne. Pengene skal være med til at styrke den fysiske og mentale sundhed hos de unge i fællesskaberne. Velliv og DGI tror på, at det de unge, som selv har løsningerne på hvordan vi får endnu flere med.

Ud af de mange ansøgninger ImpulsPulsen har fået, har de valgt at støtte Ungdomsholdet i NORD, fordi de tror på, at vi kommer til at få endnu flere unge til at synes idræt, er sagen.

Penge skal bruges til at fortælle andre unge om holdet gennem opsætning af plakater i lokalområdet, en video-kampagne på vores sociale medier, et event i Fjordparken og indkøb at et flydende Volleynet. 

Tusind tak til ImpulsPulsens Advisory Board, for at give vores unge chancen for at få endnu flere med på holdet!
Vi glæder os til at vise projektet frem undervejs på vores Facebook og Instagram.

Læs mere

Limfjordskrydseren

13-05-2024

Så er der igen snart limfjordskrydser

Deltagelse:

Vi har til alle klubbens medlemmer et godt tilbud fra arrangørerne af Limfjordskrydseren:

 

Hvis du er medlem af Svømmeklubben NORD og vil være med på Limfjordskrydseren lørdag den 22. juni 2024, så kan du på tilmeldings blanketten ( https://www.sportstiming.dk/event/13658 ) til Limfjordskrydseren bruge følgende rabatord:

NORD_Limfjord   

Dette udløser 50% rabat på deltagergebyret

Krav for at få rabat: Du skal være aktivt medlem af Svømmeklubben NORD

Mvh. Jørgen fra bestyrelsen

 

Hjælp til frivillighed

8 til 10 frivillige søges som hjælpere til Limfjords krydseren lørdag den 22. juni 2024

Hjælp søges i tidsrummet kl. 9 til 13.

Hjælpere kan henvende sig til Jørgen Andersen på:
Telefon: 20359418
Mail: jfa.post@hotmail.com 

 

Af de frivillige skal vi bruge 3 som har bil med trækkrog, da vi skal fragte tøj fra NORD-siden til afslutningsområdet på syd-siden.
Trailere lånes hos Boxit på Langagervej i Aalborg.

Mvh. Jørgen fra bestyrelsen

Læs mere

Bliv ansat i NORD

15-04-2024

Trænere, Skoletrænere og Badepersonaler søges til Svømmeklubben NORD

 

Beskrivelse

Nu har DU chancen for at blive en del af Svømmeklubben NORD!
Vi leder efter trænere, skoletrænere og badepersonale, der har lyst til at være en del af vores ”Efterårssæson 2024” fra midt august til midt december.
(Skoletrænere følger skoleåret fra august til juni)

 

Hvad går jobbet ud på?

Som Træner får du ansvaret for undervisningen i vandet. Vi har programmapper i begge vores haller, som strukturerer undervisningen og de forskellige øvelser, vi ved, virker.

Som Skoletræner har vi lavet en overordnet undervisningsplan, hvor du i samarbejder med skolerne udformer den enkelte undervisning.

Som Badepersonale er du en ”drone” i hallen. Du skal krydse børnene af og føre kontrolmappe, så vi altid ved, hvem og hvor mange, der er i vandet. Vi går meget op i sikkerhed, og dit ansvar er at holde opsyn med bassinet. Dertil er du den, der møder først ind, og starter hallen op, samt den, der sørger for at lukke hallen pænt ned igen. Som badepersonale skal du også bistå træneren. Det betyder, at du både skal hjælpe med at give bælter og vinge på, støtte børnene i vandet og fra kanten, samt være klar med en hjælpende hånd eller lidt trøst, når de skal i og op af vandet.

 

Hvor er det henne?

Svømmeklubben NORD har Klubhus på Skolevej 2, 9400 Nørresundby. Lige ved siden af huset, er er indkørsel til en p-plads ved Gl. Lindholm Skole. Det er her, man finder Gl. Lindholm Svømmehal, hvor vi har svømmeundervisning alle ugens dage. Derudover har vi svømmeundervisning i Vadum Svømmehal, Søndermarken 20, 9430 Vadum, om tirsdagen, torsdagen og fredagen.
Man skal derfor være indstillet på, at der kan forekomme vagter i begge haller.

Som Skoletræner vil du både kunne få vagter i Gl. Lindholm Svømmehal, Vadum Svømmehal og Sofiendal Svømmehal.

 

Hvor mange timer/vagter har man?

Du får altid faste ugentlige vagter. Hvor mange timer og vagter, du får, bliver aftalt mellem dig, og din daglige leder – vores Foreningskoordinator.

(Som ungarbejder må du have op til 8 timers arbejde ud over din skole på skoleuger, så længe du er under uddannelsespligt.)

 

Hvad er lønnen?

Du får løn efter alder, rolle og uddannelsesmæssige kvalifikationer.
Lønnen varierer fra 70 kr./time til 110 kr./time for badepersonaler.
Trænere får til 120 kr./time
Skoletrænere får 135 kr./time

 

Hvad skal man have på?

Du skal selv have en badedragt eller badebukser med. Du får udleveret t-shirt og short fra klubben, som skal afleveres tilbage, når du stopper, eller hvis du skal have en anden størrelse på sigt.

Når du møder ind, skal du gå i bad og vaske dig - fuldstændig ligesom hvis du selv skulle til svømning. Derefter tager du badetøj og klubtøj på, og går ind i svømmehallen. Vi anbefaler, at badepersonaler og skoletrænere køber nogle gode indendørs kondisko med ”hælklap”, så de sidder godt fast på foden.

Vi har våddragter i Gl. Lindholm Svømmehal, som er til fælles brug blandt de ansatte, da det godt kan blive lidt koldt, hvis man skal være i vandet i mange timer ad gangen.

 

Hvad kræver det at blive ansat?

For at blive ansat skal du have lysten til at være en del af vores aktiviteter i og omkring vand. Du skal være fyldt 15 år for at blive badepersonale og 17 år for at blive træner eller skoletræner.

Alle ansatte skal bestå ”Bassin Livredderprøven” ved sæsonopstart, som du kan læse mere om på SVØM Danmarks hjemmeside via dette link: https://www.svoem.org/Discipliner/Livredning/Vandsikkerhed/Proever/Bassin-Livredderproeven/Indhold-i-Bassin-Livredderproeven/ 

Det er derfor en fordel, at du tidligere har gået til svømning.

 

Hvorfor skal jeg blive ansat i Svømmeklubben NORD?

Svømmeklubben NORD er over 100 år gammel – og det er den af en meget god grund. Vi er nemlig verdensmestre (syntes vi selv) i fællesskab og sammenhold. Fællesskabet blandt de ansatte i NORD er en usleben diamant, der VIRKELIG gemmer på nogle fantastiske venskaber for livet. En overvejende del af vores ansatte er i alderen 15-24 år. Det er derfor let at finde ligesindede, som forstår dig og din hverdag. Alle vores ansatte elsker at lege i vandet, og har altid god stemning med på kanten.

Kunne du derfor tænke dig at arbejde et sted, hvor du lynhurtigt bliver en del af fællesskabet, og f.eks. have et studiejob/fritidsjob, hvor du kan glemme omverdenen og er garanteret en god oplevelse hver gang, så skal du sende os en ansøgning.

 

Hvordan ansøger man?

Klik på linket herunder, og skriv dig op på listen inden torsdag d. 1. august.

Skriv lidt om dig selv og din baggrund.
Skriv gerne om du har kursusbeviser, hvis du allerede har gennemført en af SVØM Danmarks kurser.

Herefter vil vores foreningskoordinator læse alle ansøgninger igennem i uge 31 og kontakte de kandidater, der vil blive inviteret til samtale hurtigst muligt derefter.

Ansøg om at blive ansat i NORD ved at klikke her.

Vi glæder os til at høre fra dig!

 

 

Bonus info:

Hvilke hold har I?

Vi har hold helt ned to 2-årige, der har deres forældre med i vandet, som vi kalder ”Miniplaske”.

Derefter kan man rykke op til ”Plask og Leg”, som har til formål at vandtilvende børn gennem leg, så de bliver komfortable med at få vand i hovedet, og hovedet i vandet.

Når børnene begynder at kunne begå sig trygt i vandet, rykker de op til ”Begynder”. Her er der stadig fokus på læring gennem leg, men målet er i højere grad, at børne når hen til at kunne svømme fra den ene kant til den anden (i lav ende af bassinet) uden hjælpemidler.

Derefter er de klar til at rykke ned i dyb ende på ”Let Øvet”. Her bliver de forskellige svømmestilarter indøvet, indtil man er klar til at svømme på langs af bassinet og rykke op på ”Øvet”.

På ”Øvet” svømmer alle børn på langs af 25-meter-bassinet, og stilarterne øves fortsat.

Som et ekstra tilbud, har vi oprettet ”Teens+”, som er vores øvet-hold for alle børn og unge over 13 år. Her har vi lidt mere fokus på det sociale, samtidig med at vi dygtiggør os yderligere i at blive sikre i vandet.

Når børnene er godt på plads på ”Øvet”, er der chancer for, at vores Konkurrence-afdeling begynder at kigge efter mulige aspirant- og talentkandidater.

Vi har også mange forskellige voksenhold, for de svømmere, der enten er helt nye, dem der ønsker at motionere med mange baner, dem der ønsker at bevæge sig i vandet til AquaFitness, og dem, der tidligere har svømmet konkurrencesvømning, som gerne vil holde formen ved lige. Dertil har vi også Open Water hold, som træner op til at svømme i åbent vand.

Du kan læse mere om os og vores hold på vores hjemmeside: https://www.svommeklubbennord.dk/ og så kan du selvfølgelig følge med på vores forskellige sociale medier.

Læs mere

Holdændringer og fotografering

29-01-2024

Udmelding ang. holdændringer pr. 26. februar 2024 (uge 9)

Aspirant bliver et selvstændigt hold

Pr. 26/2 vil Aspirant blive et selvstændigt hold med to ugentlige træninger, fremfor et weekend-supplement til Øvet-holdene.

Det gør vi, fordi der har været udbredt forvirring omkring, hvad Aspirant ”kan” og ”vil”.

Det, som det nye Aspiranthold ”kan”, er at skabe en realistisk træningsrytme for svømmerne, der klæder dem bedst muligt på, til på sigt at prøve deres chancer af i Konkurrence-afdelingen. Det vi ”vil” med at skabe et selvstændigt hold, er at styrke den sociale sammenhængskraft og motivation på holdet.

Når vi allerede gennemfører ændringen til februar, fremfor at vente til påske eller til efter sommerferien, gør vi det af flere grunde:

  • Vi vil gerne give de nuværende Aspirant-svømmere de bedste forudsætninger for at forbedre sig mest muligt, inden Konkurrence-afdelingen inviterer udvalgte svømmere til prøvetræning på Talent.
  • Vi vil gerne rykke udvalgte nuværende Øvet-svømmere op på Aspirant, så de også har en chance for at komme med i prøvetrænings-puljen til Talent.
  • Vi vil gerne afholde et hygge-arrangement i Klubhuset allerede her i foråret, for at styrke det sociale sammenhold blandt svømmerne.
  • Vi vil gerne skabe en holdmentalitet blandt svømmerne og konsistente træningsplaner, fremfor at de går på ét hold til nogle ting og ét supplementshold til nogle andre.

Kort sagt gør vi det, fordi vi tror på, at det er det, der giver bedst mening for svømmerne både på kort og langt sigte.

Helt konkret betyder det, at Aspirants træningstider vil blive som følger sæsonen ud:

Tirsdage kl. 18.45-19.30 (første gang: tirsdag d. 27. februar)
18.45-19.00: Landtræning (Husk t-shirt og shorts)
19.00-19.30: Vandtid (Husk drikkedunk)
Her vil trænerne være Mathilde og Camilla.

Fredage kl. 18.00-18.45 (første gang: fredag d. 1. marts)
18.00-18.15: Landtræning (Husk t-shirt og shorts)
18.15-18.45: Vandtid (Husk drikkedunk)
Her vil trænerne være Aia og Camilla.

Tirsdag d. 27. februar er kun for nuværende Aspirantsvømmere, så de får en træningsgang til at få alt på plads, inden vi inviterer til prøvetræning.

Allerede fredag d. 1. marts inviterer vi udvalgte Øvet-svømmere til prøvetræning på Aspirant. Hvis Øvet-svømmeren tilbydes fast plads på holdet, vil Øvet-svømmerens forældre modtage en mail med direkte link til opkrævning af 300 kr. Overflytning vil allerede ske med virkning fra tirsdag d. 5. marts.


Vi er godt klar over, at tiderne tirsdag muligvis er lidt sene på aftenen, og vi håber, at I vil være med til at få det bedste ud af de tider, vi lige nu har til rådighed.
Vi vil gøre vores bedste for, at tiderne bliver en smule mere favorable efter sommerferien.

 

 

Øvet rykker 30 min frem om fredagen

Pr. 26/2 vil Øvet-holdet om fredagen blive rykket til 30 min tidligere på aftenen, for at give plads til ændringen på Aspirantholdet.

Helt konkret betyder det, at fredags-Øvet-holdets træningstider vil blive som følger sæsonen ud:

Fredage kl. 17.30-18.15 (første gang: fredag d. 1. marts)
Her vil Øvet få Aia som ny træner.

 

Lukning af hold indtil nok interesse på ventelisten

Allerede pr. dags dato – d. 29. januar – har vi taget en beslutning, om at lukke alle hold med færre end 3 tilmeldte.

Det gør vi, for at minimere det yderligere underskud klubben ellers kigger ind i, hvis vi ikke gør noget nu og her.

Rent teknisk betyder det, at alle hold med 0 tilmeldte lukkes ned, og personalet ikke kan kaldes på vagt til disse hold.
For at få åbnet holdene igen, skal der være nok tilmeldte på ventelisten, til at vi kan indkalde en træner til holdet.

Dette initiativ bruges desuden som forsøgsordning til fremtidig planlægning af Klubben sæsoner.

Vi kontakter hver enkelt svømmer/svømmers forældre på de hold, hvor der er op til 3 tilmeldte svømmere pt., for at arrangere flytning til et andet hold.

Vores bestyrelse arbejder pt. på at udregne en mere præcis normering, som muligvis vil blive sat i kraft allerede fra påske.

Vi er godt klar over, at vi ikke kan spare et underskud væk, og vi gør vores absolut bedste for at tiltrække flere medlemmer i den nærmeste fremtid.
Al hjælp og idéer i denne forbindelse er kærkomne:

  • henvisning af nye medlemmer,
  • sponsorater eller lignende støttemuligheder,
  • idéer til initiativer eller indsatser,
  • tilbud om en hjælpende hånd til f.eks. opsætning af plakater eller uddeling af flyers,
  • Ris, ros, spørgsmål og så videre.

Send en mail til Mette på kontakt@svommeklubbennord.dk

 

Fotografering i februar/marts

I februar og marts optager vi billeder og videomateriale, som skal styrke klubbens visuelle identitet, og forhåbentligt tiltrække flere nye medlemmer.

Det gør vi, fordi billeder siger mere end ord.

Vi drukner i tekst, som oftest kan forklares bedre med eller støttet af passende billede- og videomateriale.
Ønsker man ikke at fremgå på materialet, bedes man sende en mail til Mette på kontakt@svommeklubbennord.dk  med en beskrivelse af hold samt svømmer.
Svømmere som ikke ønsker at fremgå, vil blive ”skjult” af emoji’s o.lign. på billederne.

Læs mere

Få hjælp til at komme i gang med en fritidsaktivitet

03-01-2024

Aalborg Kommunes Fritidsvejledning står til rådighed for at hjælpe dig med at komme i gang med en fritidsaktivitetet.
Hvis du har brug for det, kan du søge om økonomisk støtte i form af et fritidspas til aktiviteten ved at benytte selvbetjeningslinket.

Læs mere her: https://www.aalborg.dk/mit-liv/fritid-og-oplevelser/foreninger-og-aftenskoler/fritidsvejledning

Læs mere

Referat fra Generalforsamlingen marts 2024

15-04-2024 Læs mere